HaFaBra concert Klaaswaal

De Chr. Harmonievereniging Prinses Juliana uit Klaaswaal organiseerde op zaterdag 2 juni jl. voor de 2de maal een HaFaBra concert. HaFaBra staat voor: harmonie, fanfare en brassband. We kunnen terugkijken op een zeer geslaagde avond.

De spits werd afgebeten door Delta Brass Zeeland o.l.v. Arie Stolk. DBZ is de provinciale brassband van Zeeland. De brassband komt momenteel niet voor in de Hoeksche Waard en DBZ heeft met haar goede optreden laten horen hoe een brassband klinkt. Vervolgens was het harmonieorkest van Prinses Juliana o.l.v. Alex Zwijgers aan de beurt. Zij speelde o.a. Poema Alpestre, een muziekstuk geïnspireerd door de Alpen, van de Franco Cesarini. PJ wist het overvolle PJ Muziekcentrum met haar uitvoering te imponeren.

Als laatste betrad het Gelders Fanfare Orkest o.l.v. Erik van de Kolk het podium. Met haar optreden heeft het GFO bij iedereen veel respect afgedwongen met haar geweldige optreden van o.a. Danzon no. 2 van Arturo Marques tot Cape Horn, met op hoorn solist Erik Rozendom (hoornist bij Soldaat van Oranje). Het GFO werd terecht beloond met een lang aanhoudend applaus en een staande ovatie.

Deze succesvolle 2de editie van het HaFaBra concert verdiend uiteraard een vervolg in 2013. Dan zullen het Brabants Fanfare Orkest en Brassband Schoonhoven te gast zijn op het HaFaBra concert van PJ in Klaaswaal