Matineeconcert #NJC2018

Zaterdagmiddag 13 januari 2018 was het matineeconcert voor bewoners, hun familie en verzorgers van Philadelphia. Het concert waar niet alleen de bewoners al weken naar uit hebben gekeken, maar ook de leden van het orkest. Voor het derde jaar op rij had het orkest de grote eer om een concert te organiseren voor de bewoners van Philadelphia.

Het concert startte met de compositie "Pastime with Good Company" van Henry VII met een arrangement van Marten van der Wal. Deze compositie verwoordt precies het doel van deze middag: goed gezelschap en vertier.

Jongsolist Jakob Huizing (12 jaar) stond deze middag in ‘’The Spotlight’’ met zijn uitvoering van het solowerk "Rhapsody for trumpet" van André Waignein. Zijn prachtige uitvoering werd beloond met een uitbundig applaus.

Na het serieuze gedeelte was het tijd voor een feestje in de Veluvine!

Drie slagwerkers van het GFO marcheerden in uniform door de zaal. Al snel sloten bewoners en verzorgers van Philadelphia zich aan in de rij en vormden samen een echte showband. De mars "Holland Jubelt" werd gedirigeerd door één van de bewoners. Hij kreeg voor zijn prestatie de beker voor "beste dirigent van Nederland"!

Vorig jaar heeft Stichting Vrienden van Philadelphia het GFO gesteund tijdens het WMC jaar door "maten" te schenken. Dit jaar hebben ze iets extra bijzonders geregeld! De stichting heeft opnieuw "maten" geschonken voor nieuwe muziek. Als dank heeft het GFO voor de bewoners een stuk laten arrangeren door Jasper Staps. Een ware "Guus Meeuwis Medley" dat uitmondde in een polonaise voor het podium gevolgd door de nodige danspasjes.

Dirigent en de leden van het GFO vinden het een dankbare taak en bijzonder om al voor de derde keer een concert te mogen geven voor de bewoners van Philadelphia. We hopen nog vele jaren samen een feestje te kunnen vieren!

Tekst: Desiree (trompet)
Fotografie: Benno Wonink