Dubbel-concert... een hele toer

Al vóór de klok van 09:00 uur was onze Frank in de weer om de vrachtwagen bij Iveco-dealer VIKA uit Wezep op te halen waarin ons prachtige Bergerault slagwerk vervoerd moest worden. Let wel; aanvang concert is om 20.15 uur. De vrachtwagen was deze keer een andere dan dat wij normaal gebruiken, dus het was nog even de vraag of alles er wel in zou passen.

Bij aankomst bij het repetitiegebouw De Triangel in Hattem bleek dat er een dart-toernooi werd gehouden. Op zich geen probleem natuurlijk, ware het niet dat ons slagwerk per abuis nog in het slagwerkhok stond en wij dus tussen de dartende menigte door moesten om alles naar de vrachtwagen te krijgen. Gewoon blijven lachen en sjouwen met dat spul. Ons werd terloops nog even gevraagd of we misschien loten wilde kopen om de verenigingskas te spekken. Ja hoor, natuurlijk. De toon was gezet en er was een goede sfeer.
Gelukkig nemen we altijd ruim de tijd voor het vervoer van onze geruisverwekkende apparatuur. En dat bleek geen overbodige luxe: Een spelletje tetris is er niks bij! Na zestien keer passen, meten, kist erin, kist eruit en toch ook nog wat in een auto vervoeren, waren we klaar voor vertrek naar de concertlocatie in Harderwijk.

Een prachtig klein, maar sfeervol theater met een podium dat een meter of vier boven straatniveau ligt. Dus mochten we gebruik maken van een grote lift om alles uit de bus en in het theater te krijgen. Heel fijn dat we daarbij hulp kregen van onze collega-slagwerkers van KNA Hierden. Wat er voor zorgde dat we precies op tijd alles hadden staan voor de geplande voorrepetitie.

Het concert verliep prima en beide orkesten hebben laten horen heel wat in hun mars te hebben, zo bleek uit alle lovende reacties van de mensen in het publiek die in grote getale naar Harderwijk waren afgereisd. En dan na het concert aan ons slagwerkers de schone taak alles weer in te pakken, vervoeren, op de plek te zetten waar het vandaan kwam en een klein drankje doen.

U leest: zo'n concert is een hele toer voor de slagwerkers. Reken maar dat het het allemaal waard en supergaaf om te doen is !!!

Tekst; Willem (slagwerk)
Fotografie; Benno Wonink