Dubbelconcert met AMDG Beilen

Zaterdagavond 7 oktober 2017 was er in Beilen een gezamenlijk concert van muziekvereniging AMDG Beilen en het Gelders Fanfare Orkest (GFO).

Ondanks het weinig uitnodigende weer, was de publieke belangstelling voor het dubbelconcert erg groot en omstreeks 20.00 uur opende AMDG het concert in een volle Pauluskerk. Na de pittig gespeelde mars “Simoraine” volgde ondermeer een mooi uitgevoerde koraalbewerking onder leiding van dirigent Siemen Hoekstra.

Het GFO, onder leiding van haar chefdirigent Erik van de Kolk, had wederom een geheel nieuw programma op de lessenaar, waarbij de compositie van Ed de Boer "Mars van Iskadahr - Chan" een opvallende plaats in nam. Een prachtig, origineel werk voor fanfare, dat vanwege zijn ritmes en klankkleuren zeer boeiend voor de luisteraar was.

Het was muisstil in de zaal tijdens en na de ingetogen uitvoering van "Canzona per sempre", wat door componist Rob Goorhuis ter nagedachtenis aan Ite Boiten geschreven is. Ite was uitgever en eigenaar van GBMusic en is in juli 2017 overleden aan de gevolgen van kanker. Een deel van de opbrengst van het stuk komt ten bate aan het Koningin Wilhelmina Fonds (KWF) voor de Nederlandse Kankerbestrijding en wij kunnen iedereen van harte aanbevelen om dit werk aan te schaffen en uit te voeren.

De organisatie in Beilen was fantastisch en we komen graag nog eens terug in Drente bij aangenamer weersomstandigheden.

Tekst; Willie (bariton)
Fotografie; AMDG