#ONGEHOORD concert in Elburg

Zaterdagavond 17 juni was het zo ver, het Gelders Fanfare Orkest (GFO) mocht spelen op het festival van het Noord Veluws Muziekverband in haar eigen standplaats Elburg. Nadat alle andere regionale orkesten hun programma al hadden laten horen en de uitslag door de jury bekend was gemaakt, waren wij aan de beurt.

Na ons openingswerk "False Front" ging het nieuwe werk van Harrie Jansen "Rounded with a Sleep" in première. De titel komt uit het toneelstuk "The Tempest" van William Shakespeare en daarin klinkt de gedachte: ‘Van dezelfde stof zijn wij als onze dromen; en ons kleine leven is door de slaap omringd’.

We hebben zaterdag bijna ons volledige #ongehoord programma gespeeld ... één werk ontbrak afgelopen weekend, te weten ‘’A Child Like You’’ van de Britse componist Andy Scott. Deze mini-opera bevat naast solo sopraan en harp, 4 tienerstemmen. Deze stemmen zullen vertolkt worden door 4 jonge leden uit het GFO: Esmée, Daphne, Marleen en ik (Tim). Het is een bijzondere rol om in een stuk even geen instrument vast te hebben, maar dat je mensen probeert te raken met de woorden die je zegt. Ik heb zoiets nog nooit eerder gedaan, dat maakt het juist leuk.

Het complete programma #ongehoord voert het GFO eind juli uit tijdens haar optredens in het kader van de WASBE-conferentie in Utrecht en het Wereld Muziek Concours (WMC) in Kerkrade, en op 8 juli a.s. tijdens de WMC-try-out met Wolfgang, slagwerkensemble Elspeet en fanfareorkest Emergo Castricum in de sporthal van Elspeet.

Het was een erg geslaagde avond en ons ‘’ongehoorde’’ programma zal nog veel te horen zijn de komende tijd.

Tekst; Tim (trombone)
Fotografie; Jeffry Wiesnekker