Succesvolle audities Jong Solisten Project

Orkest en dirigent kijken terug op een zeer geslaagde auditie middag van het Jong Solistenproject 2012. Op zaterdagmiddag 27 oktober kwamen maar liefst 11 jonge solisten naar het repetitiegebouw van het GFO in Epe. De leeftijd van de solisten varieerde tussen de 10 en 18 jaar en bijna alle fanfare instrumenten waren vertegenwoordigd. In een ontspannen maar professionele sfeer werden de kinderen samen met hun ouders deze middag ontvangen. Naast een technische etude speelden de jongelui een voordrachtstuk. De muziekcommissie die de kinderen jureerden bestond uit dirigent Erik van de Kolk en GFO leden Silva Soepboer, Sander Mulder en Niels Lammers.

Na afloop van hun auditie kregen de jongelui een verslag mee en een klein presentje als waardering voor hun muzikale optreden en komst naar Epe. Voor de organisatie rondom het Solistenproject was het bijzonder fijn om te horen dat ouders en kinderen de middag als zeer professioneel van opzet, maar vooral ook als ontspannen hebben ervaren. Het GFO vindt het belangrijk dat kinderen op deze manier de kans krijgen om hun eigen muzikale ervaringen uit te breiden en podiumervaring op te doen. Uiteraard hoopt de muziekcommissie van het GFO volgend jaar weer veel jonge mensen te mogen ontmoeten bij de volgende auditieronde. In elk geval waren dirigent Erik en commissieleden erg onder de indruk van het hoge niveau van musiceren tijdens deze middag. We bedanken daarom alle deelnemers van deze middag en hopen hen samen met hun ouders te mogen verwelkomen tijdens het Nieuwjaarsconcert van zaterdag 12 januari 2013.

Tijdens dit traditionele familieconcert zal Inge Mulder (12 jaar) uit Oldebroek op haar sopraan saxofoon een solo optreden verzorgen onder begeleiding van het GFO. Zij was de absolute winnares van de auditie op 27 oktober ’12.