Een weekend vol fanfare-muziek !

Op vrijdagavond 1 november verleende het Gelders Fanfare Orkest (GFO) samen met Excelsior Westenholte in theater De Spiegel te Zwolle haar medewerking aan de concertreeks HRFSTWND, en op zondagmiddag 3 november verzorgde het orkest samen met Excelsior Ouwsterhaule een dubbelconcert in muziekcentrum De Rinkelbom te Heerenveen.

Het GFO bracht tijdens beide concerten een gelijk programma ten gehore; na een knallende opening met "Firework" van Jan van der Roost, toonden orkest en dirigent Erik van de Kolk in "O Magnum Mysterium" van Morten Lauridsen meteen haar veelzijdige karakter aan het aanwezige publiek.

Met het in opdracht van het GFO geschreven "Myrys" van Alfred Willering zorgde het orkest voor origineel fanfare repertoire en begeleidde het Corrie Spronk op bugel in het, speciaal ter gelegenheid van het 25 jarig jubileum van het GFO, door Harrie Janssen gearrangeerde "Mine Own King Am I" van trompettist Eric Vloeimans. Het orkest besloot beide goed bezochte concerten op virtuoze wijze met het origineel voor brassband geschreven "BLITZ" van Derek Bourgeois.