PUUR genieten !!!

"Pieken en genieten!" kort gezegd was dat de opdracht van dirigent Erik van de Kolk voor het Gelders Fanfare Orkest (GFO) op zaterdag 27 juli 2013 het podium opging. Na een intensieve en inspirerende studieweek was het eindelijk zo ver: we waren klaar voor ons finale optreden van "PUUR" op het Wereld Muziek Concours, klaar voor de Rodahal.

Het Giocoso van componist Henk Badings, In Memoriam Piebe Bakker, De Verschrikkingen van het IJs en de Duisternis – we speelden met hart en ziel. De sfeer, de muzikaliteit en passievolle vertolking ontroerden de toehoorders in de zaal (plus dirigent en orkestleden). Nog voor de slotnoot had geklonken, kwam het publiek als één man overeind voor een staande ovatie die minutenlang aanhield. Zowel op de livestream van de Limburgse regionale zender L1, als op de sociale media (Twitter en Facebook) stroomden de enthousiaste reacties op ons optreden binnen.

De jury beoordeelde onze bijdrage met 93,08 punten, het hoogste ooit behaalde puntenaantal van het GFO (volgens het nieuwe puntenstelsel) in de zes keer dat het orkest inmiddels deelnam aan het WMC, en zondag bleek dat dit wederom goed was voor een podiumplek achter fanfare St. Cecilia uit Schimmert en prolongerend Wereldkampioen Koninklijke fanfare Kempenbloei uit Achel (B).

Het GFO kijkt terug op een magisch en zinderend slotconcert van "PUUR" met een meer dan enthousiast publiek. Een WMC om nooit te vergeten ...

Tekst; Wilma Schreiber - Foto's; Kor Niehof