Jubileumdag 25 Jaar GFO

Zaterdag 21 september; het Gelders Fanfare Orkest (GFO) vierde haar 25-jarig bestaan! Na een reguliere ochtendrepetitie in ‘Kulturhus de Talter’ te Oldebroek, was het dan eindelijk zover; tijd voor het jubileumfeest van het GFO!

Over de rode loper en onder een boog van ballonnen door, werden de vele oud-GFO’ers die zich voor deze dag hadden ingeschreven hartelijk onthaald. Het weerzien van zoveel bekende medemuzikanten was aanleiding voor veel omhelzingen, gesprekken en gelach. Desondanks lukte het alle 139 muzikanten om (bijna) op tijd klaar te zitten in de sporthal voor de repetitie met het Groot Fanfare Orkest. Onder leiding van dirigenten Tijmen Botma, Ivan Meylemans en Erik van de Kolk werden die middag enkele GFO-hits van toen en nu ingestudeerd.

Een goede maaltijd en enkele glaasjes cola verder, was het om 19:00 uur tijd om het gerepeteerde programma ten gehore te brengen tijdens het reünie-concert. Nadat het aanwezige publiek en de genodigden hadden genoten van ‘Arnhem’, ‘To my country’ en ‘Royal fanfare’, werden zeven leden van het orkest; Erick Bossenbroek, Henk van 't Hul, Alette Haytema, Linda Arnoldus, Willy van 't Hul, Corrie Spronk en Alike Jonkman - oftewel de "Zeven Pijlers" van het GFO - gehuldigd met een insigne en een oorkonde voor hun inzet tijdens hun minimaal 20 jarige lidmaatschap van dit unieke fanfareorkest.

Aansluitend werden de muzikanten en het publiek verrast door de komst van trompettist en "Vriend van het GFO" Eric Vloeimans. Hij speelde het door Willy van 't Hul aan het GFO geschonken ‘Mine own King am I’, een door Vloeimans zelf geschreven werk en voor deze gelegenheid speciaal voor het GFO gearrangeerd door ‘hofcomponist’ Harrie Janssen. Tot slot ging het dak eraf met ‘Pasmo’ en ‘Deep purple medley’.

Nadat alle instrumenten weer in de koffers zaten, vond de première plaats van de documentaire ’25 jaar Passie voor Muziek’, die met luid applaus werd ontvangen. Hoogtepunt van de avond was toch wel het hierop volgende intieme en sprookjesachtige concert, gegeven door Eric Vloeimans en de Argentijnse pianist Juan Pablo Dobal.

Na een toast op de toekomst door alle aanwezigen, was het DJ Paul die de avond afsloot en werd er tot in de late uurtjes gefeest. Op naar nog eens minstens 25 jaar GFO!

Klik op een foto voor de vergroting