GFO in theater De Heerd

Afgelopen zaterdag 18 juni bracht het Gelders Fanfare Orkest de première van haar concertserie XPLORE! tijdens een concert samen met slagwerkgroep Excelsior uit Oostendorp. Toeval of niet, maar het publiek in Heerde ging -bijna letterlijk- twee keer op ontdekkingsreis met de slagwerkers uit Oostendorp en de muzikanten van het GFO.

Alle instrumenten van de slagwerkgroep pasten nog maar net op het podium van theater De Heerd in Heerde en de slagwerkers namen het publiek tijdens hun optreden mee op een spectaculaire ontdekkingsreis over de aarde. Na het boarden, kon het publiek onder meer genieten van het door Johan Evenepoel geschreven “Melting the Ice”. De try-out voor haar deelname aan het Wereld Muziek Concours in Kerkrade werd ondersteund met prachtig beeldmateriaal en afgesloten met “Destination Moon” van componist Paul Raphael.

XPLORE!
Na de pauze bracht het Gelders Fanfare Orkest (GFO) de première van het volledige concert programma XPLORE! ten gehore en nam het aanwezige publiek mee op een muzikale ontdekkingsreis door het universum. In een door Lumiteus sfeervol uitgelichte zaal, brachten de muzikanten composities ten gehore van Jacob ter Veldhuis, Jan Van der Roost, Maarten Spruijt en Paul Raphael's “Explorers on the Moon”.

Road to WMC
Het GFO vervolgt haar missie op vrijdagavond 8 juli aanstaande in Theater Veluvine te Nunspeet en op zaterdag 9 juli in Schouwburg Deventer samen met fanfareorkest Orpheus uit Bathmen, onderweg naar haar optreden tijdens het Wereld Muziek Concours op zondag 24 juli om 19:40 uur in de Rodahal te Kerkrade.

Reserveer snel jouw ticket, reis met ons mee en ontdek de muzikale ruimte!

XPLORE! is mede mogelijk gemaakt door de Provincie Gelderland, het Prins Bernard Cultuurfonds, de gemeente Deventer en het Van den Broek Lohman Fonds uit Nunspeet.

Tekst; Harm Jan (trompet)
Fotografie; Benno Wonink