Spetterende aftrap van het 25-jarig jubileum

Voor een enthousiast publiek werd in de uitverkochte concertzaal een afwisselend programma gespeeld onder leiding van chefdirigent Erik van de Kolk. Gastvrouw Margriet de Graaf leidde het publiek vakkundig en enthousiast door het programma.

Op het programma stonden enkele nieuwe en recente composities en een aantal speciaal voor het GFO gemaakte arrangementen. Volgens traditie mocht de winnares van het solistenproject met het GFO een solo ten gehore brengen. De jonge sopraansaxofoniste Inge Mulder (12 jaar) uit Oldebroek verraste het publiek met een erg muzikale uitvoering van haar Spanish Dance. Componist Jan Bosveld was bij het concert aanwezig om de eerste uitvoering van zijn compositie “Festive Ouverture” te beluisteren.

Na de pauze liep de spanning snel op toen in hoog tempo een scala aan swingende en opzwepende muziek voorbijkwam. Het publiek kreeg weinig tijd om op adem te komen en genoot zichtbaar van een enthousiast en bevlogen orkest. Al tijdens het spetterende slotstuk “Pasmo” bleek dat het publiek er nog lang geen genoeg van had en pas na een tweetal toegiften mochten de muzikanten van het GFO het podium verlaten.

Op 20 april 2013 is het GFO opnieuw te beluisteren in theater "Veluvine" te Nunspeet. Te gast is dan de wereldkampioen, het fanfareorkest “Kempenbloei” uit Achel (België) onder leiding van topdirigent Ivan Meylemans. Een absolute aanrader!