Spelen, zingen en dansen met onze Vrienden van Philadelphia!

Zaterdag 14 januari mocht het Gelders Fanfare Orkest (GFO) 's middags voor het jaarlijks terugkerend nieuwjaarsconcert, de matinée verzorgen voor de bewoners van Philadelphia. In de Veluvine in Nunspeet werd er gezongen, gedanst, muziek gemaakt, maar vooral genoten door zowel het orkest als de bewoners en de Vrienden van Philadelphia. Het was een groot feest.

Onder luid gejoel werd dirigent Erik van de Kolk aangekondigd. Begonnen werd met een Scandinavisch stuk: ‘Norwegian Blue’. Wat volgde was de ‘Phila Mars’, gearrangeerd door GFO’s eigen bassist en all round musicus Thom Zigterman. Bij een mars moet er natuurlijk gemarcheerd worden, het duurde dan ook niet lang voordat het podium vol stond. Luidkeels werden de bekende liederen meegezongen en werd er flink gemarcheerd.

Toen was het tijd voor onze solisten. Patrick Lokhorst deed mee met het jong solisten project, waarvoor hij op percussie het derde deel van ‘Concertino for fanfare and band’ vertolkte. Ademloos werd er geluisterd, waarna een groot applaus volgde. Eigen cornettist Leon Klink speelde een prachtige solo van het stuk ‘Live and let die’. ‘Ooh, die is van James Bond!’, klonk het uit de zaal. Ook voor Leon was het publiek uiterst geconcentreerd en werd er enorm genoten.

Na deze mooie solowerken volgden nog enkele medleys. Enthousiast werd er meegezongen, gedanst, gedrumd, maar ook gedirigeerd. Erik was na enige tijd niet meer op de bok te vinden, maar was gezellig aan het meedansen met de bewoners van Philadelphia. Dit was echter geen probleem, want de plek werd snel gevuld door een aantal vrolijke dirigenten in spe.

Het was een bijzondere middag waar een ieder ontzettend van heeft genoten!

Tekst; Nienke (saxofoon)
Foto's: Benno Wonink