Geslaagde Try-out met Orpheus

Zaterdagavond 29 juni heeft het Gelders Fanfare Orkest (GFO) op uitnodiging van muziekvereniging Orpheus uit Bathmen haar tweede Try-out van haar WMC optreden "PUUR" ten gehore gebracht.

Voor een goed gevulde sporthal "Den Uutvlog" in Bathmen opende fanfareorkest Orpheus onder leiding van haar dirigent Berjan Morsink het programma. Naast het prachtige openingswerk "Swan of the Hill" en een arrangement van Ronan Hardimans "Cry of the Celts" stond ook het in 1985 door componist Jan de Haan gecomponeerde "Sequensen" op de lessenaar van deze groep enthousiaste muzikanten uit Bathmen.

Het GFO vervolgde na de pauze het concert met haar WMC-programma "PUUR" waarmee zij op zaterdagavond 27 juli tijdens het Wereld Muziek Concours (WMC) het podium van de Rodahal te Kerkrade zal betreden. Na het speelse en ritmische "Giocoso" van Henk Badings, bracht het GFO onder leiding van dirigent Erik van de Kolk het verplichte werk "In Memoriam Piebe Bakker" van componist Rob Goorhuis ten gehore. Na een bevlogen uitvoering van het door Harrie Janssen gecomponeerde "De Verschrikkingen van het IJs en de Duisternis" klonken vanuit de zaal bewonderende geluiden over de beeldende en aangrijpende wijze waarop orkest en verteller Frans Limburg het indrukwekkende verhaal over de bemanning van expeditieschip Admiral Tegetthoff uitvoerden.