Muzikaal feestje!

Vrijdag 23 maart 2012 rondde Erik van de Kolk zijn directiestudie (Master) af met een prachtig eindconcert in de Schönbergzaal van het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Onder leiding van Erik verzorgde het Gelders Fanfare Orkest (GFO) het gedeelte voor de pauze. Na de pauze vervolgde Brassband “Rijnmond” met Erik het concert. Op het GFO-programma stond onder meer de “Ouverture Fantastique” van Benoit en het melancholieke La Priere van Gilson. Beide componisten waren in hun tijd pioniers voor het fanfareorkest. Tim van Klompenburg vertolkte op magnifieke wijze de paukensolo in het “Concerto for Timpani” van Michael Colgrass. Aan het eind van het programma voor de pauze bracht het GFO een gepassioneerde uitvoering ten gehore van het concertwerk Extreme Make-over van Johan de Meij.

Na een korte pauze volgde een uitstekend concert van Brassband “Rijnmond” waarbij trompettiste Anne Oelers soleerde in het “Konzerstück nr. 2” van Vassily Brandt. De jury (Alex Schillings, Gert Jansen, Jan de Haan en Fried Dobbelstein) kwam na een kort beraad met het geweldige nieuws dat het examen van Erik werd gewaardeerd met een 9! In de toelichting werd Erik geroemd om zijn talent en muzikaliteit waardoor een mooie, muzikale toekomst zeker voor hem lijkt weggelegd te zijn. De muzikanten van het Gelders Fanfare Orkest feliciteren Erik van harte met dit geweldige resultaat en zijn ontzettend trots op hem. Na de uitslag ontving Erik van de GFO-ers een kledingcheque die hij bij Modehuis Vaessen in Oldebroek kan inwisselen voor een nieuw, compleet kostuum. Een goede dirigent moet er goed uitzien!

Kado voor Erik van de Kolk: Kledingcheque
Na afloop van het zijn Directie-Examen ontving Erik van de Kolk een kledingcheque van het GFO in samenwerking met Modehuis Vaessen om een compleet nieuw kostuum uit te zoeken. Het behalen van zijn Master Directie betekent immers een nieuwe stap in de carrière van Erik. Alles ontwikkelt zich. In de dierenwereld kruipt de rups uit de cocon en krijgt de slang een nieuw vel. Erik ontwikkelt zich door zijn studie van Bachelor naar Master. En een master verdient een nieuw kostuum. Inmiddels heeft Erik de kledingcheque ingewisseld bij Modehuis Vaessen. We zijn ontzettend benieuwd naar zijn nieuwe outfit. Deze beleeft zijn première tijdens het concert van het GFO op zondagmiddag 15 april in Tilburg (www.verrassendeontmoetingen.nl)